Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Περί Αλβανών ο λόγος!

--------------------------------------
Δυστυχώς δεν είναι απλός ρατσισμός αυτό που συμβαίνει μεταξύ Ελλήνων και Αλβανών σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά καθαρή βλακεία θα έλεγα. Και εξηγούμαι:
Πόσο διαφορετικοί είναι από εμάς τους Έλληνες οι Αλβανοί;
Τι διαφορά υπάρχει στην εμφάνιση, στην ψυχολογία, στην παράδοση, στις συνήθειες, στη συμπεριφορά μεταξύ Αλβανών και Ελλήνων, πέρα από τα επιφανειακά χαρακτηριστικά που προέρχονται από την πολύ πρόσφατη ιστορία των δύο χωρών με την Ελλάδα να μπαίνει γρήγορα στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης και την Αλβανία να μένει πίσω λόγω ενός πολιτικού συστήματος που ενέτεινε την ήδη προϋπάρχουσα απομόνωσή τους; Πέρα από τον "νεοπλουτισμό" των Ελλήνων απέναντι στην πραγματική "φτώχεια" των γειτόνων μας [που σιγά-σιγά εξαλείφεται κι αυτή] σχεδόν τίποτα δεν υπάρχει που να μας κάνει διαφορετικούς. Εξ άλλου μέχρι το 1922 το 1/3 των Ελλήνων ήταν Αλβανοί [Αρβανίτες] και σήμερα ακόμα πάνω από το 25% του πληθυσμού των γηγενών είναι αλβανικής καταγωγής.
----------------
Νομίζω πως θα έπρεπε να βλέπαμε λίγο διαφορετικά το θέμα των Αλβανών.
*** Ουσιαστικά πρόκειται για το πλέον συγγενικό φύλο με τους Έλληνες.
*** Κοινός πρόγονος και των δύο εθνών οι Πελασγοί
*** Η γλώσσα τους συγγενεύει με την ελληνική όχι απ' ευθείας αλλά μέσω της Ομηρικής Γλώσσας [της εποχής του Τρωικού Πολέμου]
*** Τα γνωρίσματά τους [ήθη, έθιμα, χαρακτήρες] μοιάζουν πολύ με εκείνα των αρχαίων προγόνων όπως περιγράφονται από τις τραγωδίες, τη μυθολογία κλπ.
*** Στην ουσία οι κατά καιρούς κάθοδοι των Αλβανών [ιδιαίτερα εκείνη του 1300 περίπου] ενδυνάμωσαν το ελληνικό έθνος όπως η κάθοδος των Δωριέων στο Αχαϊκό, Ιωνικό υπόστρωμα.
*** Να μην ξεχνάμε ακόμη ότι το όνομα Γρεκία προέρχεται από την Ήπειρο, δηλαδή από μέρη γειτονικά στην Ιλλυρία -σημερινή Αλβανία-.
*** Η επίσημη ελληνική ιστοριογραφία εξ άλλου [Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών] δέχεται ότι όλες οι ελληνικές φυλές [αχαιοί, αιολείς, δωριείς] σχηματίστηκαν στα βουνά της Πίνδου και εκεί δημιούργησαν τα γλωσσικά τους ιδιώματα προτού επεκταθούν προς Νότο. Όσοι κατέβηκαν από τα βουνά προς Νότο είναι οι κατόπιν ονομασθέντες «έλληνες», όσοι κατέβηκαν τα ίδια βουνά προς Δυσμάς και Βορρά είναι οι κατόπιν ονομασθέντες «ιλλυριοί» ή «αλβανοί»
*** Το αρχαιότερο Ιερό των Ελλήνων ήταν η Δωδώνη. Οι Δελφοί και η Δήλος ήταν μεταγενέστερα ιερά και δείχνουν την πορεία του ελληνισμού από βορειοδυτικά προς Νότο. Εκεί στα βορειοδυτικά, η φυλή που έμεινε και δεν πήρε τον δρόμο της μετανάστευσης [καθόδου] ήταν οι Ιλλυριοί, οι σημερινοί Αλβανοί. Οι πρωταρχικοί συγγενείς των ελλήνων, ο άλλος κλάδος του μεγάλου έθνους των Πελασγών.
-----------------
Αντί να κάνουν οι σημερινοί νεοέλληνες τους σημερινούς Αλβανούς στην άκρη ίσως θα έπρεπε να επεξεργάζονταν κάποιο σχέδιο ενσωμάτωσης και εξελληνισμού τους, όχι μόνο των μεταναστών μα και ολόκληρου του κράτους τους.
*** Οι Αρβανίτες είναι μια περίπτωση αξιοπρόσεκτη καθώς είναι Αλβανοί [που μέχρι πρόσφατα διατηρούσαν και ατόφια τη γλώσσα τους, τα αρβανίτικα] που θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες, θεωρούν την φυλή τους σαν ένα κλάδο δηλαδή της ελληνικής φυλής.
*** Επίσης οι Άρμπαροι της Κάτω Ιταλίας ή Μεγάλης Ελλάδας, μιλούν αλβανικά, ονομάζονται αλβανοί αλλά δηλώνουν ότι είναι έλληνες κι αυτοί όπως οι έλληνες της Απουλίας και της Μάγκνα Γκρέτσια.
------------------
Με την επίδειξη νεοπλουτισμού απέναντί τους, [απέναντι στους σημερινούς Αλβανούς εννοώ] οι νεοέλληνες τους έχουν κάνει εχθρούς. Κακώς, νομίζω, πήραμε αυτόν τον λάθος δρόμο.
Θα έπρεπε να ξυπνήσουμε μέσα τους την αρχαία πελασγική τους προέλευση [ιλλυρικός κλάδος συγγενής προς τον ελληνικό δικό μας] και να τους προσεγγίσουμε πολιτιστικά.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια κοινή φυλή, την αρχαία Πελασγική, που χωρίστηκε σε αρχαίους Έλληνες και Ιλλυριούς που σήμερα είναι οι νέο-έλληνες και οι Αλβανοί. Ο ένας από τους κλάδους, ο αρχαιοελληνικός, εκπολιτίστηκε γρήγορα και μετέδωσε πολιτισμό στη λεκάνη της Μεσογείου δεχόμενος κατ' ανάγκη και τις αντιδράσεις από Κράτη και Ιδεολογίες που θέλησαν να επιβληθούν κι έπρεπε να τον εξουδετερώσουν. Έτσι συνάντησε την ρωμαϊκή αρχικά, χριστιανική στη συνέχεια και μουσουλμανική κατόπιν κατοχές ενώ ο άλλος κλάδος, ο Αλβανικός, παρέμεινε ορεισίβιος και διατήρησε πιο άγρια αλλά και πιο αυθεντικά τα χαρακτηριστικά της κοινής φυλής. Στον δικό μας, ελληνικό, κλάδο η επίθεση υπήρξε σφοδρή καθώς είχαν να πολεμήσουν έναν ανώτερο πολιτισμό που έπρεπε να "σβήσουν" από τον παγκόσμιο χάρτη ενώ με τους Αλβανούς δεν ασχολήθηκαν ιδιαίτερα καθώς τους θεωρούσαν πάντα άγριους και ανάξιους λόγου πλην της στρατιωτικής τους επιδεξιότητας.
----------------------
Στο κάτω-κάτω, από αυτή την πηγή ο ελληνισμός άντλησε δυνάμεις [και φυλετικές και στρατιωτικές] και στην περίοδο του πρώτου ξυπνήματός του [μεταξύ 1204-1461] όπως και στην περίοδο της αναγέννησής του [1770-1830]
*** και στις δυο περιπτώσεις εθνικού ξυπνήματος των Αλβανών, οι ηγέτες τους Σκεντέρμπεης- Γεώργιος Καστριώτης στον μεσαίωνα και Αλή Πασάς στα νεώτερα χρόνια, δήλωναν μεν Αλβανοί, όμως ελληνικά κράτη ήθελαν να συστήσουν
*** Αυτό το επεδίωκαν όχι μόνο γιατί ήταν οι ίδιοι έλληνες ή γιατί είχαν έλληνες στον περίγυρό τους αλλά γιατί πάντα οι Αλβανοί, [ακριβώς όπως και οι Έλληνες των αδούλωτων περιοχών ή όσοι εμπνέονταν από το παρελθόν τους και αναπολούσαν την πραγματική ελευθερία του έθνους] θεωρούσαν τον εαυτό τους έλληνα με την αρχαιοελληνική σημασία του όρου. Σημασία έδιναν στη φυλή, στα πατρώα έθιμα και στα εντόπια ήθη, έδιναν πίστη και αφοσίωση στις φατρίες και στους οικογενειακούς δεσμούς και όλα αυτά σε αντιδιαστολή με τις μεταφερόμενες δοξασίες υποδούλωσης σε αλλότριους θεούς. Η ουσιαστική θρησκεία των Ελλήνων [των βουνών και των αδούλωτων περιοχών] όπως και των Αλβανών [που αυτοί ήταν όλοι "βουνίσιοι"] ήταν πάντα ένα υποκατάστατο της "πατρώας" θρησκείας.
*** Οι Αλβανοί δέχονταν την ελληνικότητα για λογαριασμό τους αλλά απέρριπταν την έννοια του "ρωμιού" του υπηκόου δηλαδή των Ρωμαίων και των Χριστιανών της Κωνσταντινούπολης. Ο Ομέρ Βρυώνης είχε πάρει το όνομα Όμηρος όπως ο Οδυσσέας Ανδρούτσος το όνομα Οδυσσέας, προετοιμαζόμενοι όλοι για την ανασύσταση της Ελληνικής Νομαρχίας που πρέσβευαν οι Ρήγας, Ανώνυμος κλπ. και που είχε αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα και όχι στο Βυζάντιο.
*** Οι Αλβανοί δέχτηκαν να γίνουν άλλοι Μουσουλμάνοι, άλλοι Χριστιανοί, άλλοι Καθολικοί, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε από όλα αυτά. Είναι ουσιαστικά "άθρησκοι" και μόνο πραγματικό θεό τους έχουν την φατρία τους, την οικογένειά τους, τα έθιμά τους [βεντέτα, τιμή-μπέσα κλπ.]. Όλα τα άλλα είναι γι αυτούς απλά επικαλύμματα για την επιβίωση κάτω από κατακτητές σκληρούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια «θρησκεία» έχουν και οι ορεισίβιοι και σκληροί «έλληνες» περιοχών όπως η Μάνη, η Κρήτη κλπ. Βεντέτες, τιμή-μπέσα, φαμίλιες κλπ. είναι αυτά στα οποία πιστεύουν, είναι αυτά που θεωρούν ως πραγματικά τους θρησκευτικά προστάγματα.
*** Οι Έλληνες, αντιθέτως, λόγω της θέσης τους στην Ιστορία [γλώσσα, μορφωτικό υπόστρωμα κλπ.] βρέθηκαν πολύ περισσότερο σε θέσεις δύναμης-αδυναμίας.
Δύναμης που τους έδιναν οι θέσεις που καταλάμβαναν στα «αλλότρια» κράτη [Ρωμαίων, Ρωμαιοχριστιανών, Μουσουλμάνων-Οθωμανών] και αδυναμίας να διατηρήσουν τα χαρακτηριστικά της πατρώας φυλής. Χρησιμοποιήθηκαν στον μηχανισμό των Ρωμαίων των Χριστιανών και των Μουσουλμάνων τόσο πολύ που κατά καιρούς θεώρησαν ότι αυτοί οι μηχανισμοί ήταν τελικά και δικοί τους, ότι δηλαδή "κατέκτησαν" τους κατακτητές τους. Με αυτές τις φαντασιώσεις έφτασαν να νομίζουν ότι η Ρώμη υποκλίθηκε στους Έλληνες, ότι το Ρωμαιοχριστιανικό Βυζαντινό Κράτος ήταν ελληνικό και ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία μπορούσε να μετασχηματιστεί σε ελληνοτουρκικό συνεταιριστικό κράτος.
Με τον τρόπο αυτό, όσοι μεν έμεναν ραγιάδες διατηρούσαν την ελληνικότητά τους, όσοι επίσης έμεναν χριστιανοί, διατηρούσαν την ρωμαϊκότητά τους, οι υπόλοιποι όμως που εξισλαμίζονταν γίνονταν «τούρκοι». Τόσες εκατοντάδες χρόνια κάτω από τους Τούρκους και δεν υπάρχει ούτε ένας έλληνας μουσουλμάνος για δείγμα; [άλλη περίπτωση η Θράκη]. Αυτό συνέβη γιατί οι Έλληνες που άλλαζαν θρήσκευμα άλλαζαν και «εθνικότητα». Ο όρος «Έλληνας» απαγορευμένος από την εποχή του Ιουστινιανού δεν είχε κανένα λαό να καλύψει. Μόνο κάτω από το όνομα του Ρωμαίου [Ρωμιού] μπορούσαν τα άτομα ελληνικής φυλής, γλώσσας και συνείδησης να ξεχωρίζουν από τον Τούρκο κατακτητή.
Οι Αλβανοί, λόγω της υποδεέστερης θέσης τους δεν είχαν τέτοιες αυταπάτες. προσκυνούσαν τον κατακτητή χωρίς να νομίζουν ότι έγιναν ίσοι με αυτόν ή ότι τον κατέκτησαν κι όλας με τις αρετές τους και όποτε βρέθηκαν σε θέση ισχύος [Αλή Πασάς, Μωχάμετ Άλη] έφτιαξαν δικά τους εθνικά κράτη μέσα στο εχθρικό περιβάλλον.
*** Είναι χαρακτηριστικό της "βαρβαρότητας που σώζει" το γεγονός ότι όσοι έλληνες εξισλαμίστηκαν χάθηκαν για το ελληνικό έθνος. Κριτήριο για την ελληνικότητα έγινε η χριστιανικότητα και το έθνος υπέστη έτσι τεράστια αιμορραγία. Όλοι αυτοί οι πανέξυπνοι και ικανότατοι έλληνες, με το αίμα μας να ρέει στις φλέβες τους, τώρα δουλεύουν για το Τουρκικό Κράτος και αυτοαποκαλούνται Τούρκοι ξεχνώντας σιγά-σιγά την πραγματική τους καταγωγή. Θα τους βρεις μπροστά σου αν ταξιδέψεις στη Δυτική Τουρκία κυρίως, όπου τα μογγολικά [τα αυθεντικά τουρκικά δηλαδή] χαρακτηριστικά είναι ανύπαρκτα και η φράση «ούνα φάτσα ούνα ράτσα» έχει την πιο κυριολεκτική εφαρμογή.
Οι Αλβανοί ήταν τόσο παράταιροι και ασήμαντοι για τους κατακτητές [πλην του στρατιωτικού τομέα όπου διέπρεπαν] που δεν τους επετράπη ούτε καν την φαντασίωση αυτή να έχουν. Κράτησαν λοιπόν την αλβανικότητά τους και ευτυχώς για μας γιατί έτσι δεν χάθηκε η πιο σοβαρή πηγή ανανέωσης του ελληνικού έθνους από ένα συγγενικό φύλλο με κοινή καταγωγή και προέλευση.
-----------------------------------
Όλα αυτά τα γράφω με ένα τρόπο όχι και πολύ συγκροτημένο, γιατί δεν νιώθω να κάνω κάποια πραγματεία ούτε αισθάνομαι σαν να γράφω καμιά διακήρυξη, απλά σαν αφορμή για μια νηφάλια συζήτηση γύρω από ένα θέμα που έχει ταλαιπωρήσει την ελληνική κοινωνία και την έχει γεμίσει με ψέματα και λάθος εκτιμήσεις. Αν δει κανείς στον δρόμο Αλβανό που να έχει κάτσει κάποια χρόνια στην Ελλάδα, η Αλβανάκι δέυτερης γενιάς, γεννημένο εδώ δηλαδή, και τους ξεχωρίσει από τους Έλληνες τότε να δεχτώ ότι όλα όσα λέω είναι ανοησίες. Είμαι καθηγητής σε Λύκειο και διαβεβαιώνω ότι τα Αλβανάκια είναι τόσο ελληνάκια όσο και τα "δικά" μας, δεν διαφέρουν σε τίποτα απολύτως σαν φάτσες, συμπεριφορές, τρόπους, ψυχολογία κλπ. και μόνο σε κάποιες περιπτώσεις ξεχωρίζουν ΘΕΤΙΚΑ καθώς -ευρισκόμενα σε "ξένο" περιβάλλον- προσπαθούν περισσότερο και γι αυτό τον λόγο διακρίνονται περισσότερο. Είναι κρίμα αντί να τους καλλιεργούμε μια αγάπη για τον τόπο αυτό και να τους τον συστήνουμε σαν τόπο δικό μας και δικό τους ταυτόχρονα, να τους φορτίζουμε με επιφυλακτικότητα ή και μίσος ακόμα που ξεσπά όταν η Αλβανία κερδίζει την Ελλάδα στο ποδόσφαιρο ή σε κάποιες άλλες ακραίες περιπτώσεις.
Στο κάτω-κάτω θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες την αλήθεια, ότι δηλαδή οι Υδραίοι ή οι Σουλιώτες -και όχι μόνο- που αγωνίστηκαν για την απελευθέρωση και πρόσφεραν τα πλοία τους για την επανάσταση ήταν όλοι Αλβανοί και πως στην Ύδρα ή στο Σούλι [και στη μισή σχεδόν Ελλάδα] δεν μιλούσαν καν ελληνικά όταν ελευθερώθηκε η πατρίδα. Κι ακόμη πρέπει να είναι μέρος της γνωστής ιστορίας μας ότι τα αρματολίκια και η κλεφτουριά ήταν Αρβανίτικη υπόθεση, με όλα τα καλά τους και με όλα τα ελαττώματά τους.
Κι οι Αλβανοί καλό θα ήταν να γνωρίζουν πως μόνο με τους Έλληνες μπορούν να ταιριάξουν απόλυτα και δεν χρειάζεται να τους ζηλεύουν ούτε να τους βλέπουν σαν εχθρούς. Αν εντρυφήσουν στην ιστορία θα δουν πως πάντα μαζί με τους Έλληνες πορεύτηκαν και από την ίδια πλευρά βρέθηκαν πάντα. Μπορεί να έμειναν πίσω από τις εξελίξεις λόγω της παραδοσιακού τους απομονωτισμού κι ακόμη το καθεστώς του Εμβέρ Χότζα μπορεί να τους κράτησε ακόμα πιο πολύ πίσω από τις εξελίξεις με αποτέλεσμα να βρεθούν ξαφνικά μερικές δεκαετίες πίσω, όμως όλα αυτά αλλάζουν σιγά-σιγά και συντομα θα είναι μακρινό παρελθόν. Αυτό που ενώνει τους δυο λαούς έχει πολύ μεγάλο χρονικό βάθος [εκατονταετίες και χιλιετίες] και το κοινό μας μέλλον βρίσκεται ολόκληρο μπροστά μας.
----------------
Αυτά προς το παρόν σαν αφορμή για διάλογο.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή η προσέγγιση και ακόμη πιο καλή η προσπάθεια. Φαντάζομαι όμως, όταν προσπαθείς να στηρίξεις μια τέτοια προσέγγιση στην Ιστορία, θα υπάρχουν και ισχυρές αντιρρήσεις, είτε δικαιολογημένες, είτε εθνικιστικές.
Η αποδοχή ως ισότιμου ενός αλλοδαπού, νομίζω είναι κυρίως θέμα πολιτισμού. Και ο πολιτισμός έχει μεταναστεύσει από την Ελλάδα, εδώ και αιώνες. Κατέκτησε τους Ρωμαίους (ο πολιτισμός), απέτυχε με τους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους, πάντως μετανάστευσε. Δεν είναι πρόβλημα νεοπλουτισμού. Και ως φτωχοί, δεν ήμασταν καλλίτεροι.
Κάπως έτσι αντιμετώπισαν οι γηγενείς τους "τουρκόσπορους" μικρασιάτες, οι τους πόντιους που εποίκησαν την Μακεδονία για να γίνουν σήμερα "απόγονοι του μεγαλέξανδρου", που θα πιούν το αίμα των βορείων γειτόνων μας.
Είμαστε απλώς οι απολίτιστοι κάτοικοι των περιοχών που απελευθέρωσαν κυρίως οι Αρβανίτες αγωνιστές έχοντας τα οράματα των ιδεαλιστών του ελληνικού διαφωτισμού. Κι ύστερα ανέλαβε ο Φαναριώτικος ρεαλισμός…

Γιώργος Τσιρίδης είπε...

Το πρόβλημα που έχουν όλοι οι λαοί των Βαλκανίων είναι ότι για πολλά χρόνια είχαν κολλήσει σε μια φανατική εθνική ιδέα [μεγάλη Ελλάδα, μεγάλη Βουλγαρία, μεγάλη Αλβανία, μεγάλη Νοτιοσλαβία, ακόμα και μεγάλη Μακεδονία ή Κορατία ή Σερβία κλπ.] Όλοι κατά καιρούς -και μερικοί μέχρι σήμερα- είχαν στο νου τους μια μεγάλη χώρα που θα ήταν η χώρα τους. Κι όταν εξάντλησαν τα βέλη της φαρέτρας τους πολεμώντας αλλόθρησκους Τούρκους ή ομόθρησκους ορθόδοξους, διαπίστωσαν ότι είχαν μείνει στο περιθώριο των εξελίξεων.
Η Αναγέννηση και η Μεταρρρύθμιση πέρασαν χωρίς να αγγίξουν καθώς ήταν ο Οθωμανός που δεν άφηνε κανένα να πειράξει το "κράτος" του, η Βιομηχανική Επανάσταση πέρασε από δίπλα χωρίς να αγγίξει αφού όλοι εδώ στα Βαλκάνια ασχολιούνταν με το μεγάλωμα των εθνικών τους συνόρων, η σύγχρονη επανάσταση περνά χωρίς κανείς να το πάρει χαμπάρι μέσα σε κλίμα δυσοσμίας που είναι απότοκο της έλλειψης αξιοκρατίας, διαφάνειας, δημοκρατίας.
Καπιταλισμός με σχέσεις μαφιόζικες ή "πατρικές" μεταξύ ψηφιζόντων και ψηφιζομένων, καπιταλισμός χωρίς αξιοκρατία και διαφάνεια, είναι καπιταλισμός της συμφοράς, των επιδοτήσεων και της καθυστέρησης. Αντί για βήματα μπροστά όμως συνεχίζουμε να καταπιανόμαστε με θέματα ρατσιστικά, φυλετικά ["κωλοαλβανοί", "ψευτομακεδόνες", "κωλότουρκοι" κλπ.] και ψηφίζουμε διεφθαρμένες κυβερνήσεις που το παίζουν αρχάγγελοι της κάθαρσης.
Το πρόβλημα είναι διαρθρωτικό αλλά έχει λύση. Και η λύση λέγεται "αλήθεια". Όχι πως γνωρίζουμε την αντικειμενική αλήθεια, αλλά γνωρίζουμε μια αλήθεια που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα από τον δικό τους μύθο. Ας την πούμε δυνατά. Κι ότι βρέξει ας κατεβάσει.
Πρόσφατα έζησα στο πετσί μου τον υφέρποντα ρατσισμό. Διαφωνούν μαζί σου για ένα θέμα και σε χτυπούν με ένα άλλο, όπως τα ροζ ντιβιντι της Ζαχοπουλιάδας. Για μένα δεν είχαν ντιβιντι, βρήκαν όμως τις ιστοσελίδες μου κι έκαναν τη δουλειά τους. Δυσφήμιζα λέει τον χώρο εργασίας μου, προσέβαλα τους συναδέλφους μου, έκανα ζημιά ανυπολόγιστη και δεν το καταλάβαινα κι όλας. Τέτοιο ζώο δηλαδή!!! Και δούλεψε αυτό το παραμύθι γιατί βρήκε ώτα ευήκοα.
Δεν πειράζει όμως. Η "αλήθεια" μου [κι ας είναι επισφαλής, ρηξικέλευθη και προβληματική] κόντρα στα δικά τους παραμύθια. Οι Αλβανοί και οι Έλληνες είναι πρώτα ξαδέλφια αν όχι αδέλφια. Και σε θέματα μαγκιάς και μπέσας είναι πιο μάγκες και πιο μπεσαλήδες από εμάς τους -κατά Σαββόπουλο- "κωλοέλληνες". Εμείς είμαστε απλά πιο πολλοί, και αν μας κολλήσουνε μπορούμε να τους απελάσουμε. Αυτή είναι η υπεροχή μας, αντάξια της υπεροχής του Οθωμανού κυρίαρχου πάνω στους ραγιάδες. Τους έχουμε για "οικονομικούς" ραγιάδες αλλά δεν είμαστε σε τίποτα καλύτεροι από αυτούς. Και τους χρωστάμε μεταξύ άλλων και την εθνική μας ελευθερία.
Αυτό και σε όποιον αρέσει!!
Κι ας μη μου δώσουν να πω τον πανηγυρικό την 25η Μαρτίου. Θα τον γράψω στην ιστοσελίδα μου.

Adriano Xhafaj είπε...

Parakalo na dexeste ta dikamoy SINXARITIRIA ja to TROPO PROSENGISIS Tu thematos.Tora sta elenika.Διστιχος σιμερα δεν μπορι και για τους Αλβανους να μιλλαμε για ΕΝΟΣΙ.Αφτο ΙΤΑΝ ΟΝΙΡΟ ΤΟΝ ΑΡΒΑΝΙΤΟΝ ΠΟΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ ΚΑΝΑΝΕ ΕΚΛΙΣΙ ΠΡΟΣ ΕΛΕΝΙΚΕΣ ΚΙΒΕΡΝΙΣΙΣ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΙΣΜΑΙΛ ΚΕΜΑΛ ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΤΙΚΕ ΔΙΟ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΕΛΙΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΑΦΙΣΕ ΠΟΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΒΑΝΟ-ΕΛΙΝΟΠΟΥΛΑ ΜΕ ΤΙ ΔΕΥΤΕΡΙ ΓΙΝΕΚΑ.τορα εμις (οι Αλβανοι)λεμε..
ΜΠΟΥΚΑ ΟΥ ΘΥΕ...ΤΟ ΠΣΟΜΙ ΕΣΠΑΣΕ...
ΔΙΛΑΔΙ ΤΑ ΟΝΙΡΑ ΤΟΝ ΑΡΒΑΝΙΤΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΕ ΕΚΤΟΣ ΜΙΑΣ ΣΙΜΣΧΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΝ ΣΛΛΑΒΟΝ.ΑΛΛΑ ΕΣΙΣ ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΡΑΚΟ ΚΑΙ ΒΡΑΧΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΙΕΤΕ ΣΤΑΘΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΙ(εκσοτερικι). Ενο εμις παμε ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙΝ ΑΜΕΡΙΚΙ εσις
ποτε αριστερα με τους ΡΟΣΟΥΣ,ποτε δεκσια με τους ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ.ΜΕ ΤΕΤΙΟ ΠΡΑΚΣΙ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ
ADRIANO APO GITIONIA SAS

Ανώνυμος είπε...

1) όλοι οι αρχαίοι συγγραφείς ξεχωρίζουν τα φύλα που ανέφερες τους Αιολείς, Δωριείς και Ίωνες δηλαδή τους εαυτούς τους από τους Πελασγούς θεωρώντας πως οι δεύτεροι δεν ήταν έλληνες συνύπαρξαν με αυτούς και τους αφομοίωσαν. Άρα αφού όπως λες οι Αλβανοί έχουν κοινή καταγωγή με τα προαναφερθέντα φύλλα πως γίνεται να είναι και πελασγοί;
2) Η ομηρική γλώσσα όπως λες και εσύ δεν είναι αυτή της εποχής του Τρωικού πολέμου 1200 π.Χ, αλλά της εποχής που έγραψε ο Όμηρος το 800 π.Χ.. Δεν πιστεύω ο Αλβανός τώρα να μπορεί να καταλάβει έστω μια λέξη της Ιλιάδος, που γράφτηκε από τον Όμηρο στην Χίο ή στην Σμύρνη την κατοικούσαν Ίωνες.
3) Αν οι Πρωτο-Αλβανοί ή Ιλλυριοί καθώς δεν υπάρχει απόδειξη ότι οι Αλβανοί έχουν σαν προγόνους τους τους Ιλλυριούς και γίνεται αναφορά μόνο από τον Στράβωνα στο όνομα Αρβανίτες, καταλάβαιναν όντως την γλώσσα του ομήρου του 800 π.Χ η οποία αφού ομιλούνταν από την Ιλλυρία έως την Μικρά Ασία ήταν Παννελλαδικής εμβέλειας γιατί δεν νοούνταν ως έλληνες και εν τέλει γιατί αποκόπηκαν τόσο την στιγμή που από τον Όμηρο βλέπουμε ότι υπήρχε ήδη ελληνική εθνική συνείδηση; Οι Ηπειρώτες δεν εμποδίζονταν από τα βουνά; Οι Μακεδόνες;
4) Πως λες ότι οι Δωριείς ήταν Αλβανοί την στιγμή που η ίδια αυτή λεγόμενη κάθοδος δεν είναι επιβεβαιωμένη;
5) Γράψε το σωστά.. Γραικός είναι γιος του Δία και της κόρης του Δευκαλίωνος Πανδώρας. Γρεκός είναι η υβριστική λέξη που χρησιμοποιούν οι λατίνοι και κακώς συγχέεται με το όνομά μας.
6) Οι Πελασγοί είτε αφομοιώθηκαν από τα ελληνικά φύλλα είτε πιέστηκαν προς μετανάστευση. Δεν έχουν κοινή καταγωγή.

Αυτά για αρχή. Είσαι και καθηγητής και γεμίζεις τον τόπο ανακρίβειες. Τώρα για τα άλλα πολιτικής φύσεως θέματα δεν θα κρίνω μπορεί να έχεις και δίκιο, αλλά μην τα στηρίζεις σε ψεύδη.

Klephtis είπε...

Πέρα απο την μυθική και ...ομηρική καταγωγή των Αλβανών αλλά και Αρβανιτών που τα θεωρώ ανάξια σχολιασμού,και της ελληνοφροσύνης του...Ομέρ Βρυώνη..!?!, θα ήθελα να διευκρινίσετε τι εννοείτε και που βασιζετε την παρακάτω πρόταση σας:

"Εξ άλλου μέχρι το 1922 το 1/3 των Ελλήνων ήταν Αλβανοί [Αρβανίτες] και σήμερα ακόμα πάνω από το 25% του πληθυσμού των γηγενών είναι αλβανικής καταγωγής."Ίσως σας βοηθήσω λίγο εδώ:
http://kleftouria.blogspot.com/2008/04/1821_19.html

Ανώνυμος είπε...

Jia na katallavis to rolo tu Klefti prepi na episkeftis
Arvanites kai pikres (gugle)

Ανώνυμος είπε...

wraio to arthro...to diavazeis euxarista..alla apexei apo tin simerini pragmatikotita..nai men ola ayta isxuoun gia tin istoriki anadromi...alla zoume sto simera...oi simerinoi alvanoi einai einai oi arxaioi alvanoi kai oi simerinoi ellines den exoun kamia sxesi me tous arxaious ellines. kapote ypirxan oi pelasgioi..twra yparxoun alvanoi kai ellines!!!

Ανώνυμος είπε...

"...θα έπρεπε να επεξεργάζονταν κάποιο σχέδιο ενσωμάτωσης και εξελληνισμού τους, όχι μόνο των μεταναστών μα και ολόκληρου του κράτους τους..."

Γιατί;

"*** Επίσης οι Άρμπαροι της Κάτω Ιταλίας ή Μεγάλης Ελλάδας, μιλούν αλβανικά, ονομάζονται αλβανοί αλλά δηλώνουν ότι είναι έλληνες κι αυτοί όπως οι έλληνες της Απουλίας και της Μάγκνα Γκρέτσια." Όχι όλοι, μόνο ένα μικρό μέρος τους.

Unknown είπε...

Εύγε

Unknown είπε...

Ανώνυμος -αυτο τα λέει ολα

Unknown είπε...

Ανώνυμος -αυτο τα λέει ολα

Unknown είπε...

Εύγε

Ali Al-Yunani είπε...

Λέτε:

"Εξ άλλου μέχρι το 1922 το 1/3 των Ελλήνων ήταν Αλβανοί [Αρβανίτες] και σήμερα ακόμα πάνω από το 25% του πληθυσμού των γηγενών είναι αλβανικής καταγωγής"

Πηγή;

Ali Al-Yunani είπε...

Ο Μπίρης ασχολείται και με τον γεωγράφο Alfred Philippson ο οποίος περιηγήθηκε στην Πελοπόννησο το 1889 γράφοντας το «Zur Ethnographie des Peloponnes ,Pettersmans Mitteilungen»,1890. Αυτός ο συγγραφέας αναφέρει ότι κατάφερε…να υπολογίσει τους Αρβανίτες της Πελοποννήσου και των νησιών της Ερμιονίδος με τον αριθμό των 90.253 Αρβανιτών σε συνολικό πληθυσμό της ίδιας περιοχής 730.000 κατοίκων ήτοι 12% επί του συνολικού πληθυσμού και 9.5% όσον αφορά την Πελοπόννησο. Επίσης υπολογίζει τους Αρβανίτες όλων των περιοχών της Ελλάδας της εποχής του σε 224.000 όταν ο πληθυσμός της Ελλάδας την ίδια χρονιά σύμφωνα με την απογραφή ήταν 2.187.208, που σημαίνει 10% Αρβανιτών επί του συνόλου του ελληνικού πληθυσμού (της ελεύθερης Ελλάδας).

Επίσης το κρατικό Βρετανικό "Handbook of Greece, 1918, Naval Staff-Intelligence Division" σελ.72, αναφέρει αναλύοντας την εθνογραφία της Ελλάδος οτι οι Αρβανίτες δεν ξεπερνούν το 1/12 του πληθυσμού (περ.8,5%, την εποχή πριν τις ανταλλαγές πληθυσμού, και χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στο Ελληνικό κράτος η Δ.Θράκη και τα Δωδεκάνησα).

Ο Βενετός Γενικός Προβλεπτής Stefano Magno στο "Annali Veneti" αναφέρει οτι ο πληθυσμός των Αρβανιτών στην Πελοπόννησο το 1453 ήταν περίπου 30,000. (Ερα Βρανούση,DEUX DOCUMENTS BYZANTINS INÉDITS SUR LA PRÉSENCE DES ALBANAIS DANS LE PÉLOPONNÈSE AU XVe SIÈCLE,ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ, ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ,σελ.273.)