Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Η πόλις (Κ. Καβάφης)

Πολλοί αναζητούν στην φυγή τη λύση. Όσοι από αυτούς ήταν δημιουργικοί και ευτυχείς εδώ που ήμασταν μαζί, ας μας αφήσουν. Γι αυτούς ο δρόμος είναι ανοιχτός. Η πόλη τους είναι ο κόσμος ολόκληρος. Γι όσους τα θαλάσσωσαν εδώ, δεν έχει πλοίο γι αυτούς δεν έχει οδό.
Ας μας τα πει καλύτερα ο ΚΑΒΑΦΗΣ
Έχω τη διάθεση να πηγαίνω στον Καβάφη συχνά. Θα το κάνω.

Η πόλις

Είπες: "Θα πάγω σ' άλλη γη, θα πάγω σ' άλλη θάλασσα.
Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή.
Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή.
Κ' ειν' η καρδιά μου-σα νεκρός- θαμμένη.
Ο νους μου ως πότε μες στον μαρασμόν αυτόν θα μείνει.
Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ,
που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα".
-
Καινούργιους τόπους δεν θα βρεις, δε θα ‘βρεις άλλες θάλασσες.
Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς
τους ίδιους. Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς
και μες στα ίδια σπίτια αυτά θ' ασπρίζεις.
Πάντα στην πόλη αυτή θα φθάνεις. Για τα αλλού-μη ελπίζεις-
δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη τη μικρή, σ' όλην την γη την χάλασες

Δεν υπάρχουν σχόλια: